2
 

Baśniopodróże

W ramach projektu „Baśniopodróże” klasa IIa „wędrowała” cały rok po Meksyku.Najpierw uczniowie kolorowali meksykańskie lalki i poszukiwali Meksyku na mapie świata.Później na spotkaniu z Panią Marią Rogozińską (babcią uczniów klasy IIa- Szymona i Kuby Turkiewiczów),podróżowali do tego kraju oglądając zdjęcia i filmy z jej wycieczki do Meksyku, mierząc kapelusze, biżuterię, słuchając muzyki, oglądając ziarna i liście z roślin tego kraju.
W ramach projektu uczniowie tej klasy uczestniczyli także w spotkaniu z teatrem, które odbyło się w murach Gliwickiego Teatru Muzycznego.
Poźniej na spotkanie z dziećmi przybyła Pani z Biblioteki Miejskiej, która wraz z Gimazjumnr 3 w Gliwicach im. Noblistów Polskich oraz Stacją Artystyczną RYNEK, Muzeum w Gliwicach oraz Gliwickim Teatrem Muzycznym była organizatorem projektu.
Pani czytała dzieciom baśnie meksykańskie.Później dzieci je pięknie ilustrowały.Na koniec baśniowego spotkania uczniowie wykonali dwa plakaty-kapelusze dotyczące kultury , przyrody i muzyki Meksyku używając do tego barw najbardziej kojarzących się dzieciom z tym krajem.
W maju na zaproszenie Państwa Hawranek klasę IIa odwiedziła para podróżników- Maja oraz Szymon. Przez jedenaście miesięcy podróżowali oni po Ameryce Południowej. Celem spotkania było po raz kolejny przybliżenie dzieciom kultury i zwyczajów Meksyku Nasi drugoklasiści mieli okazję dowiedzieć się m. in. jak się obchodzi dzień zmarłych, robili okazjonalne maski i naklejali je na balony. Następnie dzieci przekonały się po co szamanowi jajka oraz czarna kura, a także poznały niektóre, także używane w naszej kuchni zioła. Na koniec była niespodzianka w postaci konkursu, gdzie nagrodą było rozbijanie pinaty. Pytania z pozoru proste typu "jak nazywa się":
1. ... meksykański kapelusz?
2. ... typowy strój, który Meksykanie noszą zamiast kurtki?
3. ... zioło, które dodajemy do pizzy? (uczyliśmy się zielnika w ramach testu na szamana)
dawały dzieciom możliwość rozwoju, a przykładowe odpowiedzi, które padły to:
1. sembrera, spanto, nie wiem, kapelusz jujol (kto wie, co to?!)
2. pączo, puszo, ponczi
3. origami, origanos, oryganis
Informacje z tego spotkania podróżnicy zamieścili na swoim faceboku https://www.facebook.com/intoamericas?fref=ts
Na zakończenie wraz z pozostałymi uczestnikami projektu-uczniami z gliwickich szkół i przedszkoli uczniowie kl IIa i IIb, która też uczestniczyła w projekcie, spotkali się na stadionie „Piasta” gdzie odbyło się uroczyste podsumowanie projektu.

Galeria zdjęć